Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

DeLorme Menguji Keupayaan BTC Rantaian Makanan Segera El Salvador – Bitcoinist.com


Bahagian dua daripada anda daripada laporan From The Ground berdasarkan karya fenomenal Stephen DeLorme. Inilah edisi pertamatetapi mari kita imbas semula. DeLorme ialah pereka bentuk yang mendapat geran daripada Spiral BTC untuk bekerja dengan Komuniti Reka Bentuk Bitcoin. Mereka menghasilkan Panduan Reka Bentuk Bitcoin yang luar biasa. Dia juga seorang manusia penyayang yang bertanya kepada orang Salvador soalan yang tidak akan disentuh oleh media. Siri artikelnya mendapat maklumat yang kami tidak tahu yang kami perlukan tentang percubaan Bitcoin El Salvador. Dan begini.

Bacaan Berkaitan | El Salvador Untuk Membina Bandar Bitcoin Pertama Menggunakan Bon Bitcoin Bertoken

DeLorme Membayar Kopi Dengan Bitcoin

Rantaian antarabangsa yang besar adalah yang pertama memikirkan cara untuk berjaya menerima pembayaran Bitcoin. Kami telah melihat video daripada setiap pelawat El Salvador dan nenek mereka membayar secawan kopi melalui The Lightning Network. Walau bagaimanapun, pemerhatian DeLorme memberikan pandangan baharu. Dia mengisytiharkan Starbucks "salah satu pengalaman pengguna Bitcoin paling lancar yang saya miliki setakat ini." Sudah tentu, mereka tidak menggunakan Chivo Wallet. Mereka menggunakan penyelesaian pembayaran Guatemala IBEX Mercado.

Sekarang, lihat alfa yang dia berikan kepada kami:

“IBEX Mercado nampaknya menggunakan Lightning sebagai lalai. Menarik untuk diperhatikan apa yang kelihatan seperti logo Chivo dalam bar maklumat di bahagian atas UI juruwang. Mereka mungkin menjalankan Chivo pada telefon yang sama. Seorang telah memberitahu saya bahawa untuk peniaga yang menjalankan lebih daripada dompet, jika anda melihat Salvadoreño, juruwang kemungkinan besar akan memberikan anda Chivo; jika anda kelihatan seperti orang asing, mereka berkemungkinan besar akan memberikan anda IBEX.”

Ini tiada kaitan dengan diskriminasi. Hanya warga Salvador boleh menggunakan Dompet Chivo, dan sistem nampaknya berfungsi apabila Chivo ke Chivo. Sebaliknya, apabila seorang warga asing menghampiri mereka tahu bahawa dia akan menggunakan mana-mana Lightning Wallet lain, jadi Starbucks mengeluarkan penyelesaian pembayaran IBEX Mercado. Agak bijak, jika anda fikirkan. Satu cara untuk menavigasi keadaan kucar-kacir dalam beberapa bulan pertama, sehingga semuanya selesai.

Membayar Makanan Segera Dengan Bitcoin

Apabila tiba masa untuk makan tengah hari, Stephen DeLorme pergi ke Dennis. Kali ini, pengalaman itu tidak begitu lancar. Selepas beberapa adegan lucu, banyak kekeliruan dan beberapa dompet, ini berlaku:

“Setelah mengalami kod QR dolar sekali sebelum ini, saya tahu ini tidak serasi dengan LN atau BTC, jadi saya mengeluarkan Strike untuk melihat sama ada ia (secara kebetulan) akan berfungsi. Fungsi “Bayar” dalam Strike tidak serasi dengan kod QR dolar Chivo, jadi ini nampaknya hanya ciri Chivo.”

DeLorme berjaya meminta pekerja Dennis bertukar kepada Bitcoin dan membayar dengan Strike… mereka akhirnya mengecaj dia dua kali kerana Dompet Chivo tidak mendaftarkan pembayaran pada mulanya. Dan kemudian, ini berlaku:

“Mereka membuka laci tunai dan memberi saya bayaran balik secara tunai. Kenapa begitu? Adakah apl Chivo tidak menawarkan fungsi "bayaran balik"? Agak mengecewakan kerana apl Chivo tidak dimuat semula secara automatik apabila pembayaran belum selesai.”

Jadi, sekali lagi, Dompet Chivolah yang menyebabkan masalah.

Carta harga BTCUSD untuk 12/ 07/2021 - TradingView

Carta harga BTC untuk 12/07/2021 di Bittrex | Sumber: BTC/USD di TradingView.com

DeLorme Pergi Ke Pasar, Pasar Raya dan Pusat Beli-belah

Pada hari berikutnya, DeLorme pergi ke San Salvador's Centro Histórico Terdapat pasar luar di sana. Apa yang dia jumpa? Atau lebih baik lagi, apa yang dia tidak temui?

“Saya tidak menjumpai sebarang tanda “Aceptamos Bitcoin”. Ini pastinya merupakan sebahagian besar pasaran berasaskan tunai. Nasib baik, isyarat telefon bimbit adalah baik di kawasan itu, jadi Bitcoin adalah pilihan di sini.”

Kemudian, dia pergi ke pusat beli-belah. Sekali lagi, hampir tiada siapa yang menerima Bitcoin lagi. Dan orang ramai bimbang tentang implikasi Perkara 7. Tetapi kembali kepada teks DeLorme:

“Saya kemudian pergi ke pusat membeli-belah MetroCentro dan merayau sebentar. Tanda "Aceptamos Bitcoin" adalah sedikit dan jauh antara. Saya melihat papan tanda buatan sendiri di gerai penjual baju-t, serta beberapa papan tanda rasmi Chivo.”

Di pasar raya, DeLorme menyaksikan kisah sedih. Sepasang suami isteri tidak dapat memikirkan cara membayar dengan dompet Chivo dan meninggalkan "kedai tanpa barangan runcit mereka." Rupa-rupanya, lelaki itu terlupa beberapa jenis nombor pin. “Ia adalah sedih untuk menonton. Ia adalah pesanan yang agak kecil, kira-kira $10.”

Kemudian, DeLorme memasuki kedai bernama Dollarcity, di mana mereka sekali lagi mengecajnya dua kali. Atas sebab yang sama.

“Saya membayar dalam rantaian menggunakan dompet Strike di sini. Selepas kira-kira 30 saat, perantinya tidak menunjukkan bahawa pembayaran saya telah diterima. Dia membimbing saya ke arah cuba melakukan transaksi itu semula.”

Kali ini, mereka tidak memberikan bayaran balik kepadanya. Ia bukan kerana niat jahat, tetapi kerana kekeliruan. Keseluruhan sistem Bitcoin adalah baharu kepada mereka, Chivo Wallet tidak berfungsi, dan terdapat juga halangan bahasa. Nasib baik, itu tidak menghalang DeLorme daripada membuat sambungan yang tulen. Ini adalah di Wendy pada waktu makan tengah hari.

Bacaan Berkaitan | From The Ground: Dokumentari “Bitcoin Di El Salvador”, Apa yang Kami Belajar?

“Seorang lelaki tempatan dalam barisan di belakang saya melihat saya membayar dalam Bitcoin dan menghampiri saya untuk bertanya mengenainya. Kami bercakap selama beberapa minit semasa menunggu dalam barisan, dan kemudian selepas kami makan ketika kami berdua pergi.
Saya menjelaskan bahawa saya berada di sini untuk menyelidik cara orang ramai menggunakan teknologi tersebut. Saya bertanya kepadanya bagaimana perasaannya tentang Bitcoin. Dia berkata bahawa pada mulanya ia hanya kelihatan seperti perkara politik baginya, tetapi apabila dia melihat nilai Bitcoin meningkat, ia masuk akal baginya sebagai pelaburan yang berpotensi.”

Jadi, rasa lapar untuk pengetahuan ada, walaupun jika ia didorong oleh teknologi Number Go Up Bitcoin. DeLorme dengan mahir menunjukkan lelaki itu kepada kumpulan Mi Primer Bitcoin yang kami temui dalam laporan On The Ground pertamanya.

Imej yang Ditampilkan: TheDigitalArtist di Pixabay | Carta oleh TradingView



Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments